Capitolissa vallankumouksen aikaan

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Capitolissa vallankumouksen aikaan

Viesti  Akro lähetetty Ke Tammi 02, 2013 1:43 pm

Tämä kaikki on hirvittävän tuskallista. En tiedä, voinko kertoa siitä kunnolla. Ehkä en. Aion kuitenkin yrittää, jotta ymärtäisitte, ettemme mekään ole pahoja.
Tämä on tarina siitä, kun menetin molemmat lapseni ja pohjan elämästäni.
Koko ikäni minulle oli opetettu, että vyöhykkeiden ihmiset olivat ylpeitä työläisiä, jotka kisasivat innoissaan rikkauksista. Tietysti tiesin pimeistä ajoista. Ja siitä, kuinka Nälkäpeli oli alun perin rangaistus.
Siitä huolimatta uskoin.
Kunnes eräänä päivänä televisiosta videon, jossa se toissavuotinen voittajatyttö haukkui Capitolin hornan tuuttiin. Sitten sen voittajapojan haastattelut. Nälkäpeliä kuvattiin karmeana rangaistuksena, jonne ihmisiä pakotettiin kuolemaan - ja tappamaan itsekin. Alkoi kiertää huhu, että valta aiottiin kaataa. Snow ei kertonut kenellekään mitään. Olin itse asiassa yksi hänen lähimmistä apureistaan. Kahden lapsen äiti, hyvin toimeentuleva virkamies, Capitolin mallikansalainenkaan ei saanut tietää, olivatko huhut totta. Propagandafilmit joka tapauksessa lisääntyivät.
Ja sitten Pähkinä räjäytettiin.
Vasta silloin ihmiset heräsivät. Kapinalliset olivat tosissaan. Höyhenkoristeisia pukuja hamstrattiin kaappien kätköihin ja armeijalta tilattiin luodinkestäviä liivejä. Ihmisille annettiin yleinen ulkonaliikkumiskielto podien vuoksi. Äkkiä kimmeltävien paljettien peittämä aurinkoinen elämä muuttui harmaaksi. Kaikki oli erilaista.
Kohtalokas päivä alkoi normaalisti.
Pakolaisten täyttämiin koteihin lähetettiin ilmoitus. Capitol tarjoaisi suojapaikan joksisesta taloudesta yhdelle alaikäiselle lapselle. Minä valitsin Cathyn, kahdeksanvuotiaan, nuoremman lapseni. Neljätoistavuotias Danalie pärjäisi kotona.
Ja sitten... Sitten alkoi painajainen.
Televisiossa näytettiin suoraa lähetystä taistelusta kapinallisia vastaan. Erotin sanat "lapset" ja "ihmiskilpi". Pelkoni heräsi, ja ryntäsin paikalle. En edes vaihtanut käytännöllisempiä vaatteita kimmeltävän, pitkälaahuksisen pinkin mekon tilalle.
Saavuin paikalle parahiksi näkemään, kun laskuvarjot laskeutuivat presidentin asunnon edessä olevaan betoniaitaukseen.
Katsoin reunan yli, ja näin kymmenittäin lapsia.
Cathy.
Cathy otti kiinni laskuvarjosta.
Se räjähti.
Minä kuolin.
Cathy. Minun nuorin tyttäreni. En voisi elää.
Hetken ajan vihasin kapinallisia koko sydämestäni.

Kun Capitolin antautumisesta oli jo jonkin aikaa, ja tasavalta oli saatu pystyyn, ilmoitettiin uudesta maailmanlopusta.
Nälkäpeli.
Capitolin lapsille.
Ja minun vanhempi tyttäreni olisi mukana arvonnassa.
Minä romahdin täysin. Vihani kapinallisia kohtaan muuttui raivoksi. Halusin mennä ja repiä päät irti heiltä kaikilta.
Danalie ei ollut taistelija.
Koska olin arvokas virkamies ja "Snow'n kätyri" kuten kapinalliset sanoivat, Danalie valittiin mukaan.
Jouduin katselemaan, kuinka häneen viillettiin syvät haavat yksi kerrallaan. Tapettiin hitaasti.
Tiesin vihani olevan tekopyhää, olimmehan itse tehneet vyöhykkeiden lapsille aivan samaa. Mutta silti vihani tuntui oikeutetulta.
Miten ihmeessä näin oli käynyt, kun päättämässä olivat ihmiset, jotka kaikkein parhaiten tiesivät, mitä oli lapsensa menetyksen tuska? Nuo ihmiset, jotka olivat nousseet kapinaan vain Nälkäpelin lopettamiseksi, saattoivat tuomita siihen muita ihmisiä?
Minulla ei ollut enää mitään, ei ketään. Aviomieheni teloitettiin, koska hän kuului Snow'n lähipiiriin. Molemmat lapseni surmattiin. Menetin työni ja tuloni.
Tämä oli tarina siitä, mitä minä ja lukemattomat muut koimme kapinan aikana. Jotkut luulevat, että vain kapinalliset kokivat menetyksiä, ja me Capitolin asukkaat vain jatkoimme kuten ennenkin. Se ei ole totta. Meihin sattui yhtä pahasti kuin heihin.
Pitäkää se mielessä, kun ensi kerran haukutte Capitolia.

Akro

Viestien lukumäärä : 18

Näytä käyttäjän tiedot http://vaanmunelamaa.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Capitolissa vallankumouksen aikaan

Viesti  Clearwater lähetetty To Tammi 03, 2013 10:02 am

Sanon aivan suoraan: tämä ficci sai kylmät väreet iholleni. Todella aidon tuntuista! <3 Vau.

Clearwater

Viestien lukumäärä : 21

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Akro lähetetty Pe Tammi 11, 2013 7:46 am

Kiitos paljon! Tämä oli vasta toka ficini, mutta lisää on varmasti tulossa. Ajattelin sellaista, jossa olisi elonkorjuupäivä ja ehkä osa Nälkäpelistä Primin näkökulmasta, miltä kuulostaa?

Akro

Viestien lukumäärä : 18

Näytä käyttäjän tiedot http://vaanmunelamaa.blogspot.com

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa