Kuolema

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Kuolema

Viesti  Akro lähetetty To Syys 06, 2012 2:39 am

Nimi: Kuolema
Ikäraja: 7
Juonipaljastuksia: ykkösessä tärkeän hahmon kuolema, mutta senhän kaikki onkin jo lukenu
Copyright: Akro

Kuljen metsäpolkua, olen iloisempi kuin pitkään aikaan. Rooseli, pimeälasit, makuupussi. Paras liittolaisuus ikinä. Rallatan iloisesti laulunpätkän, joka kertoo, ettei minulla ole hätää. Matkijanärhet toistavat lauluani, saavat säkeet lomittumaan kauniisti. Äkkiä kuulen rasahduksen. Jähmetyn, ja silloin verkko lentää päälleni. Kirkaisen, huudan niin kovaa kovaa kun voin. Ykkösen poika virnistää puusta ylläni. Hänellä kestää laskeutua, ja jos Katniss on lähellä, hän saattaa ehtiä ajoissa.
- Katniss! huudan. - Katniss!
- Rue! kuuluu huuto kauempaa. - Rue! Olen tulossa!
Ykkösen poika kalpenee ja alkaa kivuta nopeammin, sillä hän tietää, että jos hän tulee sekunninkin liian myöhään, Katniss ehtii tänne, hän kuolee ja minä pelastun. Hän loikkaa alas, tarraa keihääseen ja nostaa sen ylleni tismalleen samalla hetkellä kun Katniss loikkaa esiin. Työnnän käteni verkon silmän läpi ja huudan hänen nimeään. Silloin tunnen raatelevan kivun vatsassani. Huudan, ja tunnen tömähdyksen ykkösen pojan kaatuessa. Katnissin ensimmäinen uhri.
Katniss leikkaa verkon silmät auki veitsellään ja minä vapaudun. Hän polvistuu viereeni ja tutkii haavaa, vaikka tiedämme molemmat, että se on turhaa.
Minä en pelastu enää.
Ojennan käteni ja Katniss tarttuu siihen. Kyyneleet valuvat kasvoillani, ja Katnissinkin silmät ovat kostuneet. Mieleeni nousee vain yksi asia, yksi kysymys.
- Räjäytitkö ruokavaraston?
- Maan tasalle, hän vastaa.
Niiskaisen, ja puristan hänen kättään. - Sinun on pakko voittaa.
- Minä voitankin, hän sanoo painokkaasti. - Voitan meidän kummankin puolesta.
Kanuuna laukaistaan, ja Katniss katsahtaa ylös. Luulen hänen aikovan lähteä, ja joudun pakokauhun valtaan. - Älä mene, soperran.
- En tietenkään, hän lupaa. - Minä pysyn tässä. Hän nostaa pääni syliinsä ja muistan, kuinka äiti teki aina samalla tavalla. Ja muistan muutakin.
- Laula, kuiskaan viimeisillä voimillani.
Katniss epäröi, mutta sitten hän yskäisee ja aloittaa.
Helmassa niityn, alla pajupuun
Nurmikon nukkaan sä vaivu uinailuun...
Kuuntelen laulua paremmasta paikasta, ja suruni hälvenee. Kipuni on yhä kamala, mutta en enää tunne sitä. Kuulen vain musiikin. Laulu jatkuu, ja viimein kuulen sen viimeiset sanat.

Täällä toteen käydä unikuvas saa
Täällä luonas on se joka sua rakastaa.
Kuuntelen laulua, ja kasvoilleni nousee hymy.
Sitten suljen silmäni.

Kommenttia? Eka tarinani, palaute piristäisi ;-)

Viimeinen muokkaaja, Akro pvm Su Marras 25, 2012 4:47 am, muokattu 3 kertaa

Akro

Viestien lukumäärä : 18

Näytä käyttäjän tiedot http://vaanmunelamaa.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Kuolema

Viesti  Clearwater lähetetty Ma Loka 01, 2012 6:41 am

Jälleen yksi ficci, joka saa minut itkemään. Ihana^^ Ihana lukea myös Ruen näkökulmasta.
Clearwater

Viestien lukumäärä : 21

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa