Millä vyöhykkeellä eläisit?

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Viesti  sheila lähetetty Pe Maalis 16, 2012 8:50 am

Koska täällä ei ole erikseen nälkäpeli aiheille, jotka eivät rajoitu joko kirjoihin tai elokuviin aluetta, päädyin jostain tuntemattomasta syystä laittamaan tämän tänne. Asettui ehkä vähän paremmin. Kysymys kuitenkin kuuluu, millä vyöhykkeellä eläisit? Millä haluaisit elää? Ja millä todennäköisesti eläisit (pohdi vaikka harrastuksiesi, elämäntilanteesi tmv. kautta). Nyt otetaan laskuihin vain nämä 12 vyöhykettä, joiden olemassaolon Capitol myöntää. En muistanut niitä suomalaisia nimityksiä joilla näistä puhuttiin, joten sanokaa ne suomennokset.
Muistin virkistykseksi listaus.

1. Ylellisyydet (valmistaa Capitolin hienostojuttuja, kertokaa parempi suomennos)
2. Kaivosteollisuus (en tiedä edelleenkään miten näistä on suomeksi puhuttu, valmistavat aseita, mutta niitä kiviä jotenkin käsittelevät myös. kertokaa)
3. Teknologia / elektroniikan valmistus
4. Kalateollisuus
5. Voimalaitokset(?), energian tuotanto
6. Tavaran kuljetus(?)
7. Puuteollisuus
8. Tekstiiliteollisuus
9. Viljelys? (englanniksi grain ja se tarkoittaa jyvää / viljaa)
10. Karjatalous
11. Maanviljelys (maatalous)
12. Hiilikaivokset

-----------------------
Ite tietenkin haluaisin 1. vyöhykkeellä. Siellä on kunnia päästä taistelemaan hengestään, joten olisi pienempi todennäköisyys joutua nälkäpeliin kuin esim. vyöhykkeellä 12. Siellä ollaan myös semmoisia kermaperseitä ja varmaankin eläminen on vähä helpompaa kuin Katnissilla ja kumppaneilla. Jos pitäisi katsoa elämän tilannetta, niin tödennäköisemmin eläisin vyöhykkeellä 4, tai 9. Kesäisin käyn paljon kalassa joten tästä tulisi neljä, myös isäpappa on kova kalastamaan. Asun maalla ja meillä on peltoja, joten oon tottunut olemaan joka kesä heinähommissa. Hepat tarvii ruokaa.

sheila

Viestien lukumäärä : 10

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Millä vyöhykkeellä eläisit?

Viesti  Lileih lähetetty Pe Maalis 16, 2012 9:02 am

Mä nyt toki oleellisesti näin mukavuudenhaluisena haluisin asua ykkösvyöhykkeellä.
Mutta mun tänhetkisen elämäntilaanteeni takia mä varmaan asuisin joillain noista ihan viimeisistä, koska siellähän on kaikkein köyhimmät olot ja mä ja mun perhe ollaan ihan oikeesti tosi köyhiä. Ei nyt tosiaankaan ihan niin köyhiä kuin Katniss perheensä kanssa, mutta joku ehkä hiffas pointin! Ja kun tässä periaatteessa tehtaan vieressä asutaan ja sen saasteista ja hajuista päivittäin kärsitään, niin musta vyöhykkeet 5 ja 12 vastaisivat paljoltikin sitä, miltä mun asuinympäristö näyttää.

e/ ja kun nää talot täällä näyttää oikeesti tosi rähjäsiltä ja asukkaisiin lukeutuu pääosin pelkkiä juoppoja Haymitchejä niin tää vois oikeesti olla joku köyhä vyöhyke! ;D

Lileih

Viestien lukumäärä : 16

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Vauna lähetetty Pe Maalis 16, 2012 11:49 am

Onpa teillä hienoja perusteluja jasmin ja sheila. Pitää itsekin ruveta pohtimaan oikein kunnolla ((:

Äidin puolen suvun voisin hyvin kuvitella asumaan vyöhykkeelle 1, koska niillä nyt on rahaa ja perintöä joka lähtöön. Taidetaan olla ainoita tuosta joukosta, joka jäänyt köyhemmäksi. Isän puolen suku kuuluisi joko vyöhykkeelle 4 (kalastus) tai 7 (puu). Jos näistä kolmesta minut pakotettaisiin valitsemaan, päätyisin pyörimään nelosen ja seiskan välillä. Kalastukseen liittyy paljon muistoja aivan lapsuudesta nykypäivään, koska isä on aina meitä lapsia vienyt kalaan ja nykyään sitten yleensä veljen kanssa käyn. Metsä taas on jotain sellaista, mitä ilman en voisi koskaan elää, joten voisi olla oikein luonnollinen tapa tehdä siitä itselleen vyöhyketyö.

Vyöhykkeellä asuisin varmaan keskituloisten puolella. Riippuen siitä, miten tulevassa maailmassa suhtauduttaisiin eroperheisiin tai olisiko eroaminen edes mahdollista. Isällä nimittäin on rahaa, kun taas äidillä ei. Siinä välissä olen sitten tottunut elämään.

Vauna

Viestien lukumäärä : 12

Näytä käyttäjän tiedot http://leikitaansotaa.blogspot.com

Viesti  Sopuli lähetetty Pe Maalis 16, 2012 11:26 pm

1. Ylellisyydet (valmistaa Capitolin hienostojuttuja, kertokaa parempi suomennos)
2. Kaivosteollisuus (en tiedä edelleenkään miten näistä on suomeksi puhuttu, valmistavat aseita, mutta niitä kiviä jotenkin käsittelevät myös. kertokaa)
3. Teknologia / elektroniikan valmistus
4. Kalateollisuus
5. Voimalaitokset(?), energian tuotanto
6. Tavaran kuljetus(?)
7. Puuteollisuus
8. Tekstiiliteollisuus
9. Viljelys? (englanniksi grain ja se tarkoittaa jyvää / viljaa)
10. Karjatalous
11. Maanviljelys (maatalous)
12. Hiilikaivokset

Haluaisin olla ykkösellä tietty. Unelmana olis asua aika keskustassa tai Turussa kattohuoneistossa merinäöalalla. Isäni kuuluu Teknologiaan. Tekninen johta, hyväpalkkainen eikä maksa mistään mitään Very Happy (auto+bensan maksaa työpaikka samoin kuin työmatkakat) Ja niihinhän menee eniten rahaa. Isäni on myös suunnittelut Digiboxseja. Joten osittain kuulun kolmoselle.

Äitini taas. no on tekniikka alalla myös. Suunnittelee talopohjia? en ole ihan varma. Mutta maatila on aina ollut äidillä ja siskolla lähellä sydäntä. Joten osittain kuulun myös 11 vyöhykkeelle. Äiti ei ole hirveän hyväpalkkainen mutta tulemme hyvin toimeen ja säästökuurilla on kyllä varaa matkustellakkin silloin tällöin.

Sopuli

Viestien lukumäärä : 33

Näytä käyttäjän tiedot http://sarasfablife.blogspot.com/

Viesti  bird lähetetty Ma Maalis 19, 2012 7:52 am

Hmm, tää onkin haastava, mutta mielenkiintoinen aihe! (:

Kyllä mäkin tuolla ykkösvyöhykkeellä mieluiten asuisin. Se vastais varmaan kaikista eniten nykyajan elinoloja mukavuuksineen ja parempine tuloineen. Mutta missä todennäköisesti asuisin? Mun vanhempien tämänhetkiset työt ei tunnu oikeen istuvan mihinkään noista vyöhykkeiden ammattialoista sillälailla kunnolla, ja kun molemmat on eri aloilla.. Mutta jos ajatellaan mistä lähtökohdista mun molemmat vanhemmat on, mikä sattuu olemaan maatila, niin sitten se olisi varmasti tuo vyöhyke 11. Ja jos mennään vielä siihen varakkuuspuoleen, niin perheeni ois varmaan kans sellasta keskitulosten porukkaa, ei ihan köyhimpiä muttei missään nimessä rikkaimpiakaan.

bird

Viestien lukumäärä : 19

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  liisa lähetetty Ti Maalis 20, 2012 11:07 am

Mieluiten asuisin luultavasti minäkin ykkösvyöhykkeellä. Kolmosvyöhyke(teknologia) voisi myös olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Vanhempien ammattien puolesta kuuluisin luultavasti kasivyöhykkeelle(tekstiili), tai juurikin ykköselle.

Viimeinen muokkaaja, liisa pvm Pe Maalis 30, 2012 12:01 pm, muokattu 1 kertaa

liisa

Viestien lukumäärä : 13

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  ellastina lähetetty La Maalis 24, 2012 12:51 pm

Samaistun vyöhykkeeseen 4, sillä pidän uimisesta, kalastamisesta ja muutenkin vedestä. Mukavuudenhaluinen kuitenkin olen, joten ei vyöhyke 1 ole mikään huono vaihtoehto.

Toisaalta vanhempieni ammattien perusteella asuisin vyöhykkeellä 3. Tämähän on vaikeaa päästä yksimielisyyteen itseni kanssa siitä, minne vyöhykkeelle kuuluisin. Shocked

ellastina

Viestien lukumäärä : 17

Näytä käyttäjän tiedot http://girlwithbread.tumblr.com

Viesti  Clove 2 lähetetty Pe Maalis 30, 2012 9:28 am

Jotenkin kiinnostais vyöhyke 2 en oo ees varma miks...

Clove 2

Viestien lukumäärä : 4

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  EveN lähetetty Ma Huhti 09, 2012 7:43 am

Mäkin oon miettiny aina, että millä vyöhykkeellä mä luultavasti eläisin... Mä haluaisin asua 4:lla, koska mä tykkään merestä, mutta myös seiska ois kiva. Mä en yhtään tiedä millä vyöhykkeellä mä elämäntilanteeni kannalta asuisin, kun isä työskentelee kai armeijalle ja äiti kaupan kassana. Me asutaan kyllä keskellä metsää pienellä paikkakunnalla (n. 5200 asukasta) ja aika yksinkertasesti (äiti ei oikein saa hirveesti palkkaa....). Niin ehkä se ois metsän puolesta 7 ja varallisuuden ja muutenkin koko paikkakunnan huonouden takia 12.

EveN

Viestien lukumäärä : 2

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Nalkageimi lähetetty Ma Toukokuu 21, 2012 9:52 am

12'sell en njoo kyl haluis, pelkkää tuhkaahan se on.

" Samaistun vyöhykkeeseen 4, sillä pidän uimisesta, kalastamisesta ja muutenkin vedestä. Mukavuudenhaluinen kuitenkin olen, joten ei vyöhyke 1 ole mikään huono vaihtoehto.

Toisaalta vanhempieni ammattien perusteella asuisin vyöhykkeellä 3. Tämähän on vaikeaa päästä yksimielisyyteen itseni kanssa siitä, minne vyöhykkeelle kuuluisin. "

Samaa mieltä.

Nalkageimi

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  foxface lähetetty Ma Kesä 18, 2012 5:49 am

Vyöhyke 12, tietysti. Saisin tutustua Katnissiin ja Peetaan ja muihin mukaviin henkilöihin Very Happy Very Happy

foxface

Viestien lukumäärä : 16

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Clearwater lähetetty La Heinä 14, 2012 2:07 am

Mieluiten ehkä ensimmäisellä Vyöhykkeellä, mutta yhtä hyvin minulle kävisi tuo numero 7. Täällä, missä asustelen, on paljon metsiä ja puuteollisuutta (mun tietojen mukaan), joten tämä vaikka kävisi Vyöhykkeestä 7. Osittain tuo 3 on myös aika lähellä, sillä on täällä muutakin teollisuutta.

Kuten Vauna tuossa mainitsikin, varmaan itsekin kuuluisin näihin keskimmäisiin Vyöhykkeisiin, jossa ei ole rahasta niin paljon pulaa, mutta sitä ei tule sisään ovista ja ikkunoista. Siinä suhteessa nämä 3-10 olisivat varmaan aika lähellä ja todennäköisimmät ovat 3 tai 7. Kalastamassa en ole ikinä käynyt enkä syö kalaa erityisemmin allergiani takia, en pidä erityisemmin uimisesta joten neljäs se ei ainakaan olisi.. Päädyn siis numeroon 7.

Clearwater

Viestien lukumäärä : 21

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  -katniss- lähetetty Ma Maalis 11, 2013 7:22 am

Itse asuisin todennököisesti vyöhykkeellä 12, mikäli siellä elettäisiin sitä aikaa, kun Katniss ja Peeta eivät vielä olleet mukana Nälkäpelissä. Kahdellatoista siksi, että siellä vartiointi ei ole läheskään niin tarkkaa, ja siellä pääsisin Katnissin tavoin livahtamaan halutessani metsään. Rakastan metsää, joten minun olisi ehdottomasti päästävä sinne aina kun haluan.

Tietysti vyöhykkeellä 12 on huonona puolena se, että sitä ei Capitolissa arvosteta samalla tavoin kuin ensimmäisiä vyöhykkeitä. Ja hiilikaivoksilla työskentely on vaarallista, ja mahdollinen aviosiippani olisi todennäköisesti vaarassa menehtyä kaivoksilla. Ja lapsilla on tietysti aina vaarana joutua Nälkäpeliin, enkä välttämättä saisi heitä takaisin, kun kahdellatoista on ollut Nälkäpelin suhteen huono onnea.

Valitsisin silti kahdennentoista, sillä minua on jostain syystä aina kiehtonut jollain tapaa köyhyys ja haaveilen monesti eläväni sellaista elämää, missä minun pitäisi tehdä oikeasti jotain ruokani eteen. Oma elämäni tuuppaa olemaan jotenkin niin ylellistä, kun minut on hemmoteltu melkeinpä pilalle. Rolling Eyes Siksi olen aina halunnut elää samankaltaista elämää kuin vyöhykkeellä 12, vaikka eihän sitä tietenkään kenellekään toivo sellaista elämää.

Lisäksi myös vyöhyke 11, 7 ja 4 kiinnostavat asuinympäristönsä vuoksi. : )

-katniss-

Viestien lukumäärä : 19

Näytä käyttäjän tiedot http://www.lemmikkinimun.blogspot.com

Viesti  TheZiizi lähetetty Ke Toukokuu 01, 2013 7:30 am

foxface kirjoitti:Vyöhyke 12, tietysti. Saisin tutustua Katnissiin ja Peetaan ja muihin mukaviin henkilöihin Very Happy Very Happy

Näin mullakin ois. Smile Ja toi Miran 'metsään'-periaate on kyl yks kans. Smile

TheZiizi

Viestien lukumäärä : 8

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Bay lähetetty La Elo 17, 2013 6:38 am

Olisin ehkä 2 vyöhykkeeltä jos otetaan niin että Capitol Snown hallitsemana on vielä kuvioissa, koska siellä on kunnia mennä kuolemaan Nälkäpeliä varten joten toisaalta olisin turvassa ja siellähän Capitol koulutti Rauhanvartijansa joten tottakai siellä saa jonkinlaista koulutusta Nälkäpeliä varten, kuten esimerkiksi Cato ja Clove olivat varmaankin harjoitelleet koko elämänsä..

Toisaalta haluaisin myös olla vyöhykkeeltä 12 niin Katniss ja Peeta olisivat oppaana vai mentorina miten sen haluaa sanoa Very Happy

Bay

Näytä käyttäjän tiedot

VYÖHYKE 12

Viesti  Johannamason lähetetty La Tammi 10, 2015 11:39 am

Tottakai vyöhykkeellä 12. Saisin tutustua kahteen maailman ihanimmista miehistä, Peetaan ja Galeen <3 Ja tietysti koska metsä on lähellä sydäntäni, ja pääsisin metsästämään Katnissin kanssa Wink

Johannamason

Viestien lukumäärä : 1

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa